Viral

TMJ muat naik satu video “free kick” lawa, sekali Ronaldo masuk komen

KUALA LUMPUR: Pemilik Kelab Bolasepak Johor Darul Ta’zim (JDT), Tunku Ismail Sultan Ibrahim menerima ucapan ulang tahun hari keputeraan daripada bintang Juventus, Cristiano Ronaldo. TMJ memuat naik satu video free kick yang cantik dengan caption”Good pass Tincho. Thank You for the wonderful wishes everyone”-TMJ .Tapi tak sangka CR7 masuk komen Ucapan istimewa dibuat pemain kelahiran…

Viral

Rakaman Bot Candat Sotong Dipukvl Ombak Besar. Memang Tinggi Ombaknya Pada Waktu Itu

Keterujaan sekumpulan 20 pemancing turun ke laut bertukar trag3di apabila bot dinaiki mereka terbalik ditelan 0mbak besar di kawasan perairan berhampiran Kuala Kemasin, Kelantan. Menerusi laporan Harian Metro, kejadian jam 8.30 malam itu telah mer4gut nya-wa empat daripada pemancing, dan empat lagi dilaporkan hilang. Manakala 12 lagi pemancing dilaporkan telah selamat. Sepatutnya dia turut serta…

Viral

PU Abu kata aplikasi tukar wajah adalah haram – Dulu aku dikecam buat TikTok, tapi cabaran tukar jantina ramai pula orang ikut!

JIKA sebelum ini kecoh mengenai #Lathichallenge, kini aplikasi FaceApp yang mengubah wajah seseorang kepada jantina bertentangan pula menjadi trend dalam kalangan netizen di laman sosial. Pencetus Ummah (PU) Abu Sufyan meluahkan rasa bimbang melihat ramai netizen melakukan trend tersebut walaupun sudah diketahui hukumnya adalah haram. Pendakwah bebas itu juga berharap anak-anaknya iaitu Muhammad Uwais Al-Mateen serta…

Viral

Sempat usik isteri nak namakan anak ‘Perodua Aruz’ selepas berdepan situasi panik 2 minit dalam kereta – Terdengar air ketuban pecah, isteri jerit bang nak keluar

TIDAK pernah terlintas dalam fikiran pemuda ini untuk menjadi bidan kepada isterinya menyambut kelahiran bayi ketiga mereka di dalam kereta. Menceritakan detik cemas itu, Mohd Azmil Fitry Razak, 35, berkata isterinya, Nur Izzati Arshad, 31, terpaksa melahirkan bayi mereka di dalam kereta kerana tidak sempat sampai ke hospital kira-kira pukul 1.05 petang, 3 Jun lalu. Sebenarnya…

Viral

Perjalanan aura ke-19 sampai penghujung! Dr Erin mula hidup baharu – Kisah novel hit 2019 tamat, mungkin ini viral terakhir

BEKAS isteri kepada Da’i Farhan iaitu Noorainul Naqim Mohd Radzi mahu memulakan hidup baharu bersama anak-anak selepas lebih setahun kisah rumah tangga mereka menjadi perbualan hangat netizen. Noorainul atau lebih dikenali Dr Erin, 40, berkata hal perkahwinan, percer4ian dan berita keguguran kandungan menjadi penutup kepada kisah peribadi hidupnya. Tengok Instagram tiba-tiba nampak macam kenal saja muka…

Viral

Musim padi belum tiba, cuba jual labu tak laku pula… petani kudung luah perasaan – Bukan nak untung sangat..

BERAT mata memandang, berat lagi bahu memikul bebanan. Demikianlah peribahasa yang sesuai menggambarkan nasib seorang lelaki yang mana buah labu jualannya ‘sepi’ tak terjual sejak sebulan yang lalu. Menurut Izzat Amir Adam, 29, dia merupakan seorang pesawah yang turut mengusahakan tanaman dan penjualan labu di Kampung Pandan, Nenasi, Pekan, Pahang. Saya tanam padi dengan ayah. Tapi…

Viral

Rumah jadi ser4m selepas 3 bulan bergembira di kampung, ada pula yang menumpang – Saya nampak dia tersenyum je kat hujung tu

BERMULA dari perintah kawalan pergerakan (PKP) pada 18 Mac lalu sehinggalah perintah kawalan pergerakan pemulihan (PKPP) yang diumumkan perdana menteri baru-baru ini, pasti ramai antara kita mempunyai pengalaman suka duka sepanjang tempoh itu. Begitu juga dengan seorang guru yang berkongsi kisah keadaan rumahnya yang ditinggalkan sejak tiga bulan lalu. Perkongsian Sarah yang juga seorang pendidik…

Viral

Saya percaya rezeki Allah – Jual mi RM1, peniaga gerai enggan naikkan harga…bakal tambah cawangan

ZAILANI Ismail tidak kisah menjual makanan dan minuman di gerainya di Kampung Delima, Tumpat, Kelantan hanya pada harga RM1 kerana dia percaya rezeki Allah SWT itu luas malah pengunjung ke kedainya juga tidak putus-putus. Setelah kedainya yang menjual pelbagai hidangan sup seperti mi, kuetiau, makaroni dan bihun sup serta nasi air RM1 semangkuk tular di media…

Viral

Apa nak buat jika terserempak kelibat putih? Orang tua dulu-dulu suruh londeh seluar – Tak ada lagi orang m4ti kena cek1k h4ntu.

BAGI mana-mana individu yang pernah berdepan peristiwa mistik, pengalaman itu pastinya sentiasa menghantui mereka. Malah, kita sejak kecil juga sudah tentu sering disajikan dengan pelbagai cerita h4ntu oleh ahli keluarga dan rakan-rakan. Terbaharu, satu posting mengenai hantu yang dibuat menerusi laman Facebook Saya Anak Perlis ternyata mencuri tumpuan ramai. Jujur. Hangpa kalau jumpa ni hangpa…

Viral

Bukan rezeki orang baharu! Keluarga ini terkejut jiran sapu bersih barang rumah mereka sebelum pindah – Mujur ada satu toto dia tak nampak

TIDAK berperikemanusiaan! Itulah perkataan yang paling sesuai ditujukan buat golongan yang langsung tidak mempunyai hati perut kerana sanggup mengambil kesempatan memecah masuk kediaman jiran sendiri. Golongan ini menggunakan ‘peluang’ dengan sebaiknya ketika tuan rumah meninggalkan kediaman untuk tempoh yang lama sewaktu pulang beraya mahupun terkandas di kampung sejak kerajaan menguatkuasakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sejak Mac…