Hiburan

0tak Kat Mana. Shila Amzah Bldas Keadaan Ni

Nampaknya ramai netizen yang bengang dengan sikap segelintir rakyat Malaysia yang berhimpun di tempat awam semalam. Malah di kalangan selebriti juga menyuarakan kebimbangan terhadap hal ini.

Di laman twitter, penyanyi dan komposer, Shila Amzah merayu kepada rakyat Malaysia untuk sama-sama membantu membendung penularan COV1ID-19. Shila menggesa orang ramai untuk  melakukan penjar4kan sosial demi keselamatan dan kesihatan mereka.

“Covi1d ambil cuti ke harini? ramai orang keluar tak jaga social distancing.. Macam tak wujud je cov1id ni.. Balik nanti jumpa family, anak isteri..Lepas tu merebak lg semua orang lain terjangki1t. Untuk masa sekarang kesihatan kita Dan keluarga adalah keutamaan, benda lain tak payah la”- tulisnya di twitter

Semasa menyatakan kebimbangan itu, Shila juga menasihati rakyat Malaysia supaya buang sikap pentingkan diri sendiri demi menjaga kesihatan sekeluarga.

“Buang la sikap pentingkan diri sendiri, Sikap yang akan memudaratkan famili”- sambungnya di Instagram

KOMEN NETIZEN :

Semalam media sosial heboh dengan tularnya beberapa gambar ratusan penyokong bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di luar mahkamah. Difahamkan mereka berhimpun tanpa menjaga jarak sosial dan tidak mematuhi prosedur operasi standard (SOP) bagi mengekang Covi1d-19.

Akhirnya terjawab… Najib dihukvm penj4ra 12 tahun, de3nda RM210 juta

AKHIRNYA terjawab apabila bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dijatuhi hukvman penj4ra 12 tahun dan d3enda sebanyak RM210 juta oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di atas kesalahan menyeleweng RM42 juta dana SRC International Sdn Bhd.

Hakim Mahk4mah Tinggi, Mohd Nazlan Mohd Ghazali membuat keputusan itu pada Selasa selepas berpuas hati pihak pembelaan gagal membuktikan kes melampaui keraguan munasabah.

Pada Selasa, Najib yang juga Ahli Parlimen Pekan, didapati bersalah atas tujuh pertuduhan salah guna kuasa dan pengub4han wang har4m melibatkan dana SRC.

Menurut laporan Bernama, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menjatuhkan hukvman penj4ra berjumlah 72 tahun dan de3nda RM210 juta terhadap Najib selepas mendapati beliau bersalah atas tujuh pertudvhan pec4h am4nah jen4yah (CBT), pengubahan w4ng har4m dan menyalahgunakan kedudukan melibatkan RM42 juta dana SRC International Sdn Bhd.

Bagaimanapun, Najib hanya perlu menjalani hukvman penj4ra selama 12 tahun setelah Mohd Nazlan memerintahkan hukvman penj4ra itu dilaksanakan serentak.

Najib dijatuhi hukvman penj4ra 10 tahun bagi setiap tiga pertudvhan kes CBT dan setiap kes pengub4han w4ng har4m manakala 12 tahun penj4ra serta denda RM210 juta, atau penjara lima tahun dalam kes menyalahguna kedudukan.

Terdahulu, sejurus selepas Najib didapati bersalah terhadap kesemua tujuh pertudvhan, pasukan pembelaannya memohon agar rayuan bagi hukvman yang ringan didengar pada Isnin ini.

Mahk4mah bagaimanapun menolak permohonan tersebut, yang mana Mohd Nazlan memutuskan bahawa pihak pembelaan perlu mempunyai alasan yang kukuh untuk berbuat demikian.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : mk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *